Hatékony és Biztonságos AdatTárolás + Biztonsági mentések hatékonyan + Rendszer újratelepítés előtti kimentések, teendők.

Hatékony és Biztonságos AdatTárolás + Biztonsági mentések hatékonyan + Rendszer újratelepítés előtti kimentések, teendők.

Szeretnéd, hogy soha semmilyen adatod ne vesszen el, vagy egy teljes rendszer újratelepítés előtt szeretnél kimenteni mindent és egyúttal hatékonyizálni a dolgokat, hogy később egyszerűbb legyen?
Eme listát én is részben azért írom, hogy ha teljesen újrarakom az egész rendszert akkor én se felejtsek ki semmit a bizonysági mentésekből, illetve, hogy másoknak is segítsek ebben azaz, hogy hogyan a leghatékonyabb a biztonsági mentések elvégzése illetve a fontos fileok kezelése, mert ha tényleg Te is csak az internetből fogsz megélni akkor előbb utóbb látni fogod Te is, hogy ez tényleg mennyire egy fontos téma. Tehát én így csinálom ezeket, ez több mint 15 év tapasztalata az internetes pénzkeresési terén, mely így alakult ki és Neked is ezt ajánlom, SORRENDBEN:

Tehát először is:

 

 



1.:

LINUX:

biztonságos adattárolásbiztonságos adattárolási módszerek
3 külön számítógépem van, és természetesen mindegyiken a biztonságos linuxot használom a totál-fos windows vagy a szintén elég-fos apple helyett.
A Linux minden biztonságos adattárolás alapja, és nem csupán azért, mert a winfos is egy sebezhető szar és totál önkényesen uninstallálhat programokat meg ilyesmi (keress rá angolul ha nem hiszed)… Az imént linkelt cikkemből mindent megtudsz, csak akkor menj tovább ha ez megvan, mert a közhiedelemmel ellentétben ma már sokkal egyszerűbb egy számtek analfabétának is totál ingyenes linuxot használnia mint bármi mást! Eskü a windows, apple nem csak kevésbé biztonságos de sokkal nehezebb kezelni is!

 

 


2.:

ANTI – ZŰRZAVAR:

biztonságos MAPPArendszer biztonsági file kimentések
A 3 gépből csak az egyiket használom bármilyen kicsit is fontos adat tárolására: a fő munkagépemet és így alapból leegyszerűsítem a dolgokat, mert így csak arról kell biztonsági adatkimentést készíteni. A másik kettőt egyáltalán nem használom kicsit is fontos adat tárolásra (mert főleg csak filmnézésre és tőzsdére használom őket). És ugye értelemszerűen laptop helyett nagy, rendes asztali gépet használok fő gépemnek, mert akármilyen jó is egy laptop nem 0-24 használatra és videórenderelésre vannak mint a munkaállomások = workstation.. És így nem csak lassabbak rá, túlmelegednek, és képtelenség hatékonyan bővíteni őket, de ha munkaállomásnak használod hamar kinyiffannak a laptopok…! Ezt sajna évek alatt kellett kitapasztalnom, hogy még ha nagyon oda is figyel az ember akkor is ha mindenhol szana széjjel tárol az ember minden filet (akár okostelefonon, tableten, stb.) akkor előbb utóbb egyre nagyobb lesz a zűrzavar, hogy most melyik file hol is van, melyik hol nincs, melyik a legújabb verzió, hol frissítettem utóljára és lehetetlenség igazán hatékonyan biztonsági kimenteni egy ilyen káoszból. Ám eme módszeremmel, hogy csak 1 fő munkagépen tárolok adatokat ezzel elkerülendő mindeme zűrzavar. Tehát egyetlen fő munkagépem van: a legerősebb gép, a legfontosabb feladatokra és minden munkára (de nem játékra). A 2. gépemet csak filmnézésre használom, hogy amíg az 1. számú nagygépen dolgozom, e-mailezek, netezek vagy ilyesmi addig közben is mehessen valami film, sorozat (hisz ugye értelmes embernek nincs TV-je, de ha te is otthonról dolgozol akkor a monoton számtek feladatok, netezős dolgok közben azért megtanulsz 2 helyre is figyelni egyszerre így 2 géppel, s így kb. megkétszerezed az idődet! A 3. gép meg főleg biztonsági tartaléknak van (ha bármi elromlana a másik kettőn) és arra, hogy tőzsdeindexeket rakjak be hisz úgy lehet csak hatékonyan megtanulni azt is ha az is 0-24 megy. Tehát meg lehet oldani így is okosba, hogy meglegyen a kellő tér és szabadság, de fontos adatot mégse kelljen soha több helyen tárolni alapból (a biztonsági mentéseket nem számítva ugye). Max átmenetileg másolok rájuk (pl. filmeket) direkt csak úgy, hogy tudom, hogy az csak egy másolat és bármikor letörölhetőek, s így nem aggódom soha azon ha a 2. vagy a 3. gépben bármi is meghibásodik. Régen azokra is töltögettem le fontos fileokat a netről meg dolgozgattam néha itt, néha ott, de hatalmas zűrzavar tud kialakulni, hogy mi is a legfrissebb file, vagy hogy mi is melyik gépen van, melyiken nincs, tehát javaslom, hogy kezdd azzal a biztonságos adattárolást, és a profi biztonsági rendszert, hogy egy fő gépet használsz, mindent egy helyre összegzel s így könnyű lesz majd biztonsági mentéseket is hamar sűrűn csinálni róla! Tehát csak egy fő gépen dolgozz, vagy ha mégis kell bármi más akkor csak ilyen kiegészítő gépekként használd vagy másolj át egyből mindent a fő gépre is egyből a szépen elrendszerezett, átlátható rendszer szerint kialakított főgép mappáid közé is, hogy a biztonságos adattárolásnál elég legyen csak 1 fő gépről kimenteni az adatokat
Tehát bárhol pl. okostelefonon, USB kütyün, külső vinyókon, egyéb gépeken, okos eszközökön, DVD-ken, szomszéd / rokon gépén bármi fontos adatod van én ajánlom áthelyezni egy fő gépre és ott elrendezni szépen átlátható mapparendszerbe. Pl. az okostelefonomat is lényegében max kiegészítésre használom és semmilyen lényeges fontos adatot nem tárolok rajta SOHA, ami ne lenne meg nekem a fő gépen, így ha pl. fontosat fotózok vele egyből bemásolom a fő gépbe is. Amíg ez nem válik neked is szokásoddá addig bármikor elkezdhet nőni az időrabló káosz..!! Ugyhogy Te is szokj rá szerintem, hogy ha bármi fontosat mentesz, jegyzetelsz az okostelódra vagy bárhová akkor amint hazaértél egyből rakd át a fő gépedre egy jegyzetfileba vagy ilyesmi, később nagyon nagy segítség lesz és majd rájössz te is mennyi termédek időt képes ez megspórolni ha csak egy helyről elég mindig biztonsági kimentést csinálni 2 kattintással és ráadásul így azon para is simán meg tud szűnni, hogy útközben elhagyod a telefonod, eltöröd a laptopod, vagy ilyesmi. Persze átmenetileg hasznosak lehetnek az okostelefonok, tabletek és felhőtárhelyek, DE csak tényleg full átmenetileg ÉS csak olyat másolok a nagygépemen kívülre bármi másra, ami a fő gépemen is megvan, és ha más eszközön módosítok egy filet akkor egyből azonnal még aznap mihamarabb a fő gépemre is szépen rendezetten átteszem.

 

 

 

3.:

FELHŐTÁRHELY? SOHA!

Biztonságos adattárolás a felhőben? SOHA!
Én még a felhőtárhelyeket se használom fontos adat tárolására, pedig tudom, hogy elvileg azok pont a fentebb ecsetelt problémákra adnának megoldást, de sajna a tapasztalatom azt mutatja, hogy a felhőtárhelyek közel nem elég megbízhatóak és biztonságosak a fontos adatok szinkronizációjához. Több okból pl.:
– Tele vannak korlátokkal: Pl tárhely korlát (vagy ha van többszáz giga akkor az fizetős), file méret korlátok, filerendszer korlátok (pl. file elnevezési korlátok = bizonyos fileokat esélyes hogy képtelen átmásolni), szerződési feltételek, stb.
– Az nem nálad van, nem te birtoklod, mi van ha elmegy a net és nem tud szinkronizálni vagy totál elérhetetlen lesz vagy pl. olyan cikkek vannak, hogy jogvédett mp3akat automatán törlik belőlük meg ilyesmi és akkor ki tudja ki nézhet még bele stb…
– Láttam én már zűrzavaros adatszinkronizációt még jól működő internet esetében is, mert a hiba nem csak az internet stabilitásában lehet, hanem, hogy egyszerűen valamit pont kihagy, vagy sok helyen mindenféle korlátok vannak pl. összesen max X gigabite, vagy fileméret korlát, vagy mivel csicska windowst vagy windowsos filerendszert használ ezért képtelen jól kimenteni az X mélységnél nagyobb mélységű mapparendszerből a fileokat vagy Y karaktereket is tartalmazó fileokat, vagy ami szerinte vírusgyanús pedig nem is vírus stb stb stb!!! Vaagy csak simán nem szinkronizál elér jól, hamar és ha közben kikapcsolod a géped vagy átváltasz wifiről vagy bármilyen app, program közbezavarhat és közben Te azt hiszed, hogy minden a legnagyobb rendben és csak később derül ki a para… ez a legrosszabb..!!
Pedig most ugye a biztonságos adattárolás a fő cél, ezért én semmilyen instabil, sebezhető rendszerre (pl. windows , android), se pedig harmadik félre nem bíznám a valóban fontos adataimat (pl. a honlapfilejaimat), se azok szinkronizációját, mert bármikor lehet a felhőtárhelynél is adatszinkronizációs hiba, áramszünet, elmehet az internet, elérhetetlenné válhat a szerverük, összefoshatja magát az adatszinkronizáció, előjöhetnek a korábban írt felhőtárhely problémák és így egyáltalán nem is menthet ki sok filet vagy akár egy régivel is felülírhatja az újabbat, ahelyett hogy pl. az újabbal írná felül a régebbieket, sőt akár meghackelhetik a szerverek windowsát, belenézhet az állambá, a nav, a szomszéd feri és természetesen már önkényesen, figyelmeztetés nélkül is törölhetnek róla bármit pl. jogvédett mp3-akat,  és akkor ugye kitudja még mit (remélem te is végigolvastad a felhőtárhelyed részletes szerződésében az összes apróbetűs részt is ugye az újabb csudi világkormányos terrorelhárítási jogrend törvények értelmében). Ráadásul ha ellopják a telódat, elhagyod a laptopod akkor a felhőn és automatán megjegyzett jelszavakon keresztül ki tudnak belőled szedni MINDENT, sőt nem csak ellophatnak így mindent de úgy is le tudják törölni így távolról, hogy neked már a többi otthoni eszközödön se legyen meg!! Tehát köszi ilyesmiből én nem kérek, a natúr felhő és szinkronizációja maradjon csak meg a NEM fontos fileoknak (amiknél tényleg nem baj ha bármikor elvesznek, vagy zűrzavarossá módosulnak) illetve maradjanak meg ezek a nem internetes pénzkeresésből élő ringyózós robotmókus lámáknak, akiknek fontosabb a marketing által beetetett kamubiztonság mint a valódi… De mi maradjunk csak meg a VALÓBAN biztonságos adattárolásnál 🙂 Persze tudom, hogy lehet a felhőszinkronizálást is profin csinálni, meg biztonságosan, de én nem a mamutcégeknek írom eme cikkemet, se nem az űberprofi decentralizált programozó zseniknek, hanem az átlag online passzív jövedelemből élni vágyóknak, akik a lehető legegyszerűbben szeretnék a biztonsági adatkimentést és a biztonságos adattárolást, s akik feltehetőleg szintén nem akarják, hogy a legfontosabb adatjaik (azaz összes pénzük és megélhetésük és minden munkájuk) harmadik felektől függjenek (s pl. ki legyenek téve a UPC heti internet megszűnése által okozott “apró” kis adatszinkronizációs “csúszásoknak” ami igazából nem is biztos hogy rendszerhiba hanem csak egy csúszás egy pár másodperces internetkimaradás miatt, de már fényév katasztrófákat tud okozni, mert akár egy egész filet is korruptá = olvashatatlanná tehet, stb. s ezek ráadásul általában észrevétlenek és ha offline módban is dolgozni szeretnék akkor köszönöm szépen én majd jobban tudom úgy is, hogy melyik munka-file verzióm a frissebb azaz, hogy mit kéne “átszinkronizálni = biztonsági kimenteni” majd hova minthogy erre 3. felek által írt programok  tippeljenek az idióta időzónaeltolódási és egyéb hasonló s sokszor offline ki se számítható paraméterek alapján.. Túl sokszor megjártam már az ilyenekkel, mert hol ezt nem tudják, hol azt, hol amazt, s így hol a fileméretkorlát miatt vesznek el fileok, hol azért mert a tárhely túl kicsi, hol azért mert fizetős csomag sávszélesség határát értem el, hol azért, mert az idióta windowsos rendszerük nem képes hosszú file vagy elérési út neveket kimenteni, hol azért mert még csak nem is vírus hanem spyware gyanúsnak nézi őket a rendszerük, hol azért, mert az idióta képtelen barom windowsos programozóik képtelenek voltak beleírni egy figyelmeztetést hogy “ezt a filet képtelen voltam átmásolni, átmeneti szerver netnélküliség” vagy ilyesmi miatt, hol az egészet elülről kell újraindítani, mert képtelen ott folytatni ahol abbahagyja, hol a fentebb írt dolgok miatt stb. stb. stb…!! S bár meglehet 99%-ban az átlag NEM online pénzkereső számára jól használhatóak átlagos dolgokra a felhőtárhelyek is (pl. ha csak “nem-baj-ha-elveszik” mp3 zenéket tárolsz rajtuk) de az internetes pénzkeresés lényege ugye, hogy az 1% hibalehetőséget is kiküszöböljünk, mert az életünk múlhat rajta, minden pénzkeresésünk ha csak 1 valóban nagyon fontos file lesz korrupt (azaz látszólag jónak tűnő, de valójában használhatatlanul hibás másolási hiba miatt) és ki se derül később sok éves munkánk gyümölcsébe kerülhet. Tehát a sok éves tapasztalatom alapján megbizonyosodtam, hogy a legbiztonságosabb ha legfontosabb fileok (s főleg azok legfrissebb verziói) mindig csak nálad a fő gépeden vannak és minden mást max biztonsági mentésre használsz titkosítással. Tehát használj nyugodtan felhőtárhelyeket, csak NEM automatikus adatszinkronizációval, hanem csupán biztonsági mentésként manuális feltöltéssel egy pl. zipbe csomagolt jelszóval titkosítás után.

 

 

4.:

A Fő gépemen a REND, az egyszerű biztonsági mentésekhez:

egyszerű gyors hatékony biztonsági mentések
Legalább 3 merevlemezt használok a fő munkagépemben:
– Egyet CSAK az operációs rendszernek (Linuxnak SSD-vel).
– Egyet CSAK a Filmeknek és a NEM-FONTOS fileoknak (mint pl. telepítő fileok, kimentések, amik tényleg nem nagy baj ha elvesznek)
– Egyet a FONTOS FILEOKNAK, ami természetesen SSD, mert így nem csak gyorsabb, de kevésbé hibásodhat meg a mozgó alkatrészek hiánya miatt.

Így lényegében elég egyetlen egy helyről biztonsági másolatokat, biztonsági kimentéseket csinálnom mindig egyetlen egy másolás-beillesztéssel, ami rengeteg időt spórol!!
Régen én is innen onnan ollóztam össze sok mindent mindig mindenhonnan az évek alatt pl. több gépről, okostelóról, több winchesterről, hogy “Hja még mi is maradt ki pl. az operációs rendszer merevlemezéről vagy a laptopról?” Amiken ma már ennek hála nem kell aggódnom, és nem kell rájuk időt pazarolnom, mert már az “asztal”ra sem  rakok soha semmit, főleg nem fontosat s ugye az operációs rendszer meghajtójára direkt soha nem pakolok semmilyen fontos adatot, és nagyon ajánlom Te se pakolj SOHA SEMMIT a “Dokumentumok” meg alapértelmezett “Képek” , “Videók” meg ilyen alapból a rendszer által létrehozott mappákba, ez minden biztonságos adattárolás következő fő pontja, mert a rendszert bármikor újra kellhet telepíteni (formatálással, ami az összes azon meghajtón lévő adat vesztésével jár ugye!!), főleg ha windowst használsz. Vagy ha újra akarod rakni a rendszert egy frissebb verzióra vagy ha csak simán akarsz egy biztonsági kimentést csinálni akkor hosszútávon fényévnyi időket takaríthat meg ha Te is így csinálod és elég csak egyetlen egy helyről kimenteni az adatokat (vagy pl. tűzvész, világháború, meteor, stb. esetén elég csak 1 vinyót lehúzni a kábelről és már rohanhatsz is), mert ugye itt a hatékony adattárolásról van most szó, és ugye értelem szerűen minden későbbi, rendszeres biztonsági kimentést majd erről fogunk csinálni, hisz később így lesz a leggyorsabb az adat kimentés! Ezen fő adattárolón kívül még talán a másik 4 terrás vinyómon tárolt filmekről csinálok csak biztonsági kimentést, de azt csak egy helyre mentem ki plusszban, azaz 2 db 4 terráson USB külső vinyón tárolom a filmeket is, mert azért azt sem szeretném ha elvesznének megbibásodás miatt. Ne tudd meg ez mennyi időt tud hosszútávon megspórolni, és sajna a legtöbb ember nem így csinálja ahogy látom, és talán ezért nem is csinálnak rendszeres biztonsági mentéseket, mert még ők maguk se tudják igazán, hogy miket is kéne pontosan kimenteni, hogy hol is vannak a fontos filejaik, mert minden szerte van 6 eszközön, 27 partíción, 4386 windowsos almappába meg 8 USB-s cuccon és 3 további mobileszközön és őskáosz mindenük és így tényleg elég nehéz és hosszadalmas lenne rendszeresen biztonsági kimentéseket csinálni MINDENRŐL, mert fingjuk sincs arról, hogy mi a gyors és hatékony biztonsági mentések alapja, hogy minden fontos filet egyetlen egy, külön fő winchesteren tárolj, az első számú és egyetlen egy fő-fő-fő fontos adatokat tároló vinyódon. S bár azért lehetnek olyan dolgok, amik még így erről, a fő adattárolódról is kimaradhatnak, de amik talán még kellhetnek majd nálad is a biztonsági kimentésekhez, ugyhogy ezekről is írok majd:

 

 

 

 

5.:

A BIZTONSÁGI KIMENTÉS ELŐTT:

BIZTONSÁGI KIMENTÉS ELŐTT
Az első számú fontos adatokat tároló vinyó biztonsági másolatának készítése ELŐTT még:
Nagyon fontos lehet Nálad is a fő biztonsági kimentés előtt még a fő vinyóra másolni az alábbiakat mindig precíz dátumokkal ellátva minden biztonsági kimentést:
– Kimentem a böngészőm könyvjelzőit exportált HTML fileként
– Átnézem azért az operációs rendszer “Letöltés” és “Dokumentumok” meg hasonló mappáit is, mert bár ugye pl. eme mapparendszert használom precíz dátumokkal egyetlen fő vinyón, de azért biztos ami biztos nem maradt-e máshol is valami fontos file
– Okostelefonjaimat és egyéb eszközöket is azért lecsekkolok, hogy biztos nincs-e rajta fontos adat (amit ugye alapból nem szoktam rajtuk hagyni / tárolni, így ez is kb. 5 másodperc!)
– WordPresses honlapjaim FTP-s filejait ÉS az adatbázist is (cpanel felületről 2 kattintás), MINDKETTŐ nagyon fontos!!!
– Kimentem E-Mail címlistáimat is a hírlevélküldőből
– A honlapjaimhoz tartozó neten tárolandó adatok közül is lementem mindazt, ami a neten tárolt, azaz amilyen fontos adatok legfrissebb verziója csak a honlap tárhelyeimen szokott frissülni magától (pl. 4 szavazás állása, bizonyos kommentek, stb.)
– Átnézem a programokat (amik az operációs rendszeren tárolhatnak adatokat onnan kell-e kimenteni bármit pl. FTP programod pl. filezilla ftp elérhetőségeit kimentem külön fileba vagy alapból hordozható programot használok, hogy ezt se kelljen
– Ha az operációs rendszert is törlöm az összes programmal együtt azon sem aggódok ugye, hisz minden fontos később szükséges program is 2 kattintással felrakható Linuxon és a fontosabbakat, általam is használtakat a Linuxos összehasonlítás cikkemben úgy is írom ugye, de azért átnézem a programlistát is hátha valami új program kimaratt (ilyenkor mindig a Linuxos cikkembe is felfrissítem  ezeket).
– A biztonságos jelszó használat miatt, a jelszavakat nem kell külön kimentenem, de azért Te használhatsz böngészőben megjegyzős felhő fiókot pl. firefoxhoz a 2. gépen (HA az is linuxos) ha téged csak az nyugtatna meg, hogy nem kéne az összes jelszavadat újra beírni mindenhova, de én nem ajánlom ezt ugye csak a fő gépedhez.

 

 

 

 

 

6.:

A BIZTONSÁGI MENTÉSEK KÉSZÍTÉSE:

BIZTONSÁGI MENTÉSEK KÉSZÍTÉSE
Miután már tényleg csak egy fő merevlemezről kell kimenteni az adatokat és miután már oda is kimentettem mindent a netről is (pl. wodpress adatbázis ÉS fileok, könyvjelzők, stb.) akkor én az alábbiakat javaslom precíz dátumokkal természetesen:

Készíts biztonsági adatkimentéseket
MINDIG LEGALÁBB 5 HELYRE:

1.:
Egy a gépben lévő másik vinyóra

2.:
Egy olyan vinyóra, amit csak biztonsági mentésre használok és biztonsági mentés előtt és után 0-24/365 kihúzom a gépből és az áramhálózatból is, hogy ha pl. kifingik a tápegység vagy villám csapna a házba, áramimpulzus se tehesse tönkre! Mert ugye ha pl. kifingik a tápegység akkor viheti az összes adattárolódat is magával a sírba!

3.:
Egy olyan tárolóra (ami akár micro SD is lehet) amit jól eldugok, hogy pl. betörő se találhassa meg még akkor se ha nagyon keresi. Ami ugye lehet pl. több ismerősnél is, hogy akár halálod és betörés esetén ők egy idő után azért megtalálják.

4.:
Egy olyan 1 centis micro SD-re, amit direkt házon kívülre rejtek el (pl. eláshatod hermetikus tárolóban pár utcáva larrébb, vagy elhagyatott de fényvédett és bombabiztos pl. vasúti hídak tövébe rejtheted, stb. Ez azért nagyon fontos ugye ha netán az egész ház robbanna fel vagy tűzvész lenne vagy vízkár vagy instant kilakoltatós razzia vagy forradalom vagy háború vagy bármi ilyesmi. 🙂

5.:
Ezen kívül a netre is ajánlok egy olyan biztonsági mentést készíteni, amit 1 kattintással előzőleg jó erős hosszú, biztonságos jelszóval betömörítesz pl. egy zip fileba és utána már mehet a felhő de inkáb egy decentralizált tárhelyre (azaz nem sima natúr felhőtárhelyre hanem decentralizált felhőtárhelyre) de oda is már csak előzetes titkosítással (vagy a tömörítő vagy a linux filerendszer vagy mindkettő titkosítóját is együttesen használva), s így ha az egész országból száműznének vagy kinnrekednél egy újabb pánikhelyzet miatt akkor is hozzá tudsz férni ugye majd minden fontos adatodhoz, mert ugye a hangsúly a titkosítás után a decentralizált szón van, erről is írtam egy cikket, s így ehhez ugye a privát kulcsokat is egy privát kulcsos olyan összegző helyen ajánlatos tárolni, aminek a privát kulccsát elrejtetted még 5 különböző kertbe elásva úgy hogy csak te tudd hogy az minek a privát kulcsa is. Vagy alapból egy olyan jelszóval védett helyen tárolod őket amit soha nem felejtesz el. A legfontosabb privát kulcsokat ugye se semmelyik gépen, se semmilyen eszközön és se semmilyen online formában nem érdemes tárolni, különben a szomszéd feri is meghekkelheti a wifidet vagy belenézhet a betörő vagy ilyesmi és akkor már le tudná lopni a jelszavaidat minden helyhez. Persze ez már függhet attól mennyire akarod a biztonságot az adattárolásban, mert lehet neked az is elég ha kiplakátolod a móric közepére a privát kulcsod óriáslakáton egy olyan ábrával ami pl. egy narancs és arról csak te fogod tudni hogy “hja a citrustárhely privát kulcsa lesz ez az én nickemmel” akkor jó 😀

Tehát ajánlom eme módszerrel legalább hetente készíts biztonsági másolatot vagy mindenhova a fentebb írtak közül vagy legalább mindig egy másik helyre illetve minden fontosabb munka, frissítés, filerendezgetés új videó új cikk stb. után. Ha egyszer már kitapostad Te is eme hatékony biztonsági mentési módsze útját azaz ha jól csinálod akkor max 1-2 db gyors másolás-beillesztés lesz, de max pár perc munka havonta, tehát tényleg sok időt spórolhat Neked így eme valóban hatékony biztonsági mentés = a legjobb biztonsági kimentés módszer!!

 

 

 

 

 

 

7.:

+ Biztonsági intézkedések:

biztonsági tippek
Ezeken felül ha még komolyabban akarod venni a biztonságot (mert pl. szervert üzemeltetsz vagy van pénzed rá), akkor ugye ajánlom utánanézni még ezeknek a korábban felsoroltakon FELÜL (azaz nem helyettük!!):
– Raid = dupla adattárolók szinkronban működve
– Szünet mentes tápegység (pl. a villámok és hálózati ingadozások, áramszünetek ellen)
– Napi biztonsági automata mentés a webtárhelyedről (akár a szolgáltatód akár egy wordpress plugin akár mindkettő által)

 

 

 

 

 

+ Pár biztonsági Tipp:

biztonsági tipp
– A legfontosabb adatokat, főleg amiket netre is fel akarsz majd tölteni pl. honlapfileokként ékezet nélkül írd, szóköz és speciális karakterek nélkül, max kötőjelekkel, mert lehet, hogy a linuxod szépen elboldogul vele, de lehet ha nem így csinálod egyes windowsos / netes rendszereknek bajuk lenne vele különben!
– Speciális karaktereket (a felkiáltójelen, kötőjelen és a natúr zárójelen kívül) jobb ha egyáltalán nem is tartalmaznak a file neveid! Bizonyos karakterektől egyes programok, ringyóz verziók, file rendszerek kiakadhatnak, főleg ha ezek kódolt formáival együtt már hosszabb a file elérési út 255 karakternél! Tehát egy speciális karakter akár 5-6 karaktert is lefoglalhat ebből! Ezek linuxnál egyáltalán nem jelentenek problémát, más rendszereknél viszont azt okozhatja hogy képtelen átmásolni a filet rendesen!
– Az összes mappamélységed ne legyen hosszabb 255 karakternél (hacsak nem CSAK linuxot használsz, és CSAK unicodeos online rendszereket mert ugye azoknál ez soha nem probléma, de máshol) ha ennél hosszabb az elérési út akkor néhány vinfos verzió / filerendszer kiakadhat tőle és másoláskor már a túl hosszú file elérési út + filenevekel rendelkezőt képtelen volt átmásolni nálam is hihetetlen sokszor, többek közt ezért is volt megváltás linuxra váltani, mert a biztonsági adatkimentések összes ilyen időrabló problémája is megszűnt 🙂 S amúgy lehet ez a te rendszereden nem tűnik fel mert az újabb ringyózokat is próbálják foltozgatni, csak lehet ha pl. egy másik rendszerre is akarnál biztonsági kimentést csinálni vagy egyéb file formátumú rendszerre (és lehet a felhő tárhelyed is ilyen a fos, lehet az ottani szerver operációs rendszere, vagy az USB vinyód ringyózós NTFS (neadj isten akár FAT) filerendszere, vagy a lejelszavazós / tömörítő programod cacheja, az filekezelő / FTP programod karakterkódolása, tehát tökmindegy mi hol de a lényeg hogy sok helyen okozhat ez problémát ha nem CSAK linuxos használsz mert akkor bármikor bárhol lehet bármi bibi ezért jobb ha ezeket betartod a fontos adatoknál, vagy alapból ugye úgy csinálod a sorrendben ahogy a fenti pontokat írom, nem véletlenül a LINUX az első, főleg ha később netre is feltöltenél belőlük bármit, mert a net aztán meg a 20 éves magyarosítás után se tud még mindig mindent pl. magyar ékezeteket elég jól magyar karakterekkel sajna (pedig több mint 15 éve tudnak a domainek is ékezeteket hivatalosan, de még is a mai napig is szoktam ezek miatt hibákat tapasztalni itt ott, tehát nagyon kerülném a fontos netre töltendő kulcs adatoknál az ékezetet ha lehet, mert ne tudd meg hányszor szoptam emiatt, hogy egyik szerver jól jeleníti meg őket, a másik hírlevélküldő meg képtelen, stb.. aztán már azért nem mertem új tárhelyre költöztetni a honlapjaimat, mert minden alkalommal volt jópár nap szopás utána az ékezetes és különleges karakterek miatt..



 

E cikk írásának időpontja: 2020. 04. 02.
Utolsó frissítés időpontja: 2020. 04. 02.
Utolsó frissítés mértéke 1-10-es skálán: 10

Eme cikkem KATEGÓRIÁI:

Hozzászólások:

Wordpress (0)
Disqus ( )